sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

8 kiinnostavaa ruokajuttua

Kaimani Kärähtäneet-blogista haastoi minut 8 satunnaisella asialla. Kiitoksia Heidi!

8 satunnaista asiaa -haaste on pyörinyt blogimaailmassa jo pitkään, mutta minusta siihen on aina niin mielenkiintoista tarttua: aina löytää 8 uutta asiaa, varsinkin jos alkaa suhtautumaan haasteeseen teemapohjalta.

Minun teema on tällä kertaa mikä minua kiinnostaa ruokamaailmassa juuri nyt:


1. Sitruuna. Olen vannoutunut limetin fani, mutta nyt minua on alkanut kiehtomaan sitruuna ja yritän lisätä sen käyttöä ruuanlaitossa. Esimerkiksi sitruunakana oli herkullista!



2. Klassikkoruuat. Olen keskittynyt kovasti epämääräiseen kotikokkailuun ja todellisten klassikkoruokien kokeilu kotikeittiössä on jäänyt vähemmälle. Mutta miksi säästää klassikoiden nauttiminen ravintoloihin, kun niitä voi helposti tehdä kotonakin?

3. Italialainen ruoka. Kiinnostaa aina. Luvassa mm. italialainen illallinen :)



4. Ranskalainen ruoka. Ranskalainen päivällinen oli menestys ja ranskalainen keittiö on minulle loppujen lopuksi melko tuntematon. Ranskalaisen keittiön klassikot ovat kokkauslistalla!

5. Lammas. Söin pääsiäisenä ja tänään niin hyvää lammasta, että vaihdan tästä lähtien naudanlihan niin usein lampaaseen kuin mahdollista.

6. Mondon Ruoka&Matka. Mondon ruokateemainen lehti ilmestyy muistaakseni huhtikuun aikana. Olen pitänyt kahdesta edellisestä kerran vuodessa ilmestyvästä numerosta ja tilasin itselleni tulevan numeron jo aikaa sitten.


7. Katkaravut. Ihan liian vähän käytetty meidän keittiössä, vaikka olisi todella helppo arkiruoka. Lisää huomenna!

8. Kreikkalainen ruoka. Odotan toukokuussa koittavaa Kreikan matkaa jo kieli pitkällä. Edellisellä reissulla tuli tilattua pöytä täyteen jaettavia annoksia ja ravintolat tarjosivat joka kerta herkullisen jälkiruuan. Moussakaa voisi tehdä joku päivä itsekin!


4 kommenttia:

  1. Kivoja ruokateemoja! Mulla on vähän sama vika klassikkojen ja ranskalaisen keittiön kanssa, innolla odotan, mitä kaikkea tulet kokkaamaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä etten ole ainoa! Nyt pitää vaan tutustua molempiin ja valikoida sellaiset mitkä osaa itsekin toteuttaa :)

      Poista
  2. Komppaan edellistä, kivoja teemoja :) ja sitruuna on oma ykkössuosikkini keittiössä, se on niin ihanan monikäyttöinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä tein viikonloppuna sitruunaperunoita ja tänään olisi tarkoitus kokata sitruunapastaa, tästä se lähtee ;)

      Poista